NRD Начало
Петък, 20 Септември 2024
Начало Авансцена Изкуството не бива да се политизира, смята художникът Никола Георгиев - Кайо
2913
Авансцена

Изкуството не бива да се политизира, смята художникът Никола Георгиев - Кайо

"Нагоре" се казва 13-ата самостоятелна изложба на художника Никола Георгиев - Кайо, която бе открита в галерия "Богориди" в Бургас. Това е второ гостуване за автора в морския град. В селекцията си този път той е включил както изцяло нови творби, така и по-стари. Въпреки различните теми и сюжети, общото между всички тях е намигването и закачката, които художникът винаги загатва под една или друга форма, разказа той в интервю

| 19 Юни 2024, 15:44 ч.
Изкуството не бива да се политизира, смята художникът Никола Георгиев - Кайо
Изкуството не бива да се политизира, смята художникът Никола Георгиев - Кайо
Снимка © Мая Стефанова / Пресфото

"Нагоре" се казва 13-ата самостоятелна изложба на художника Никола Георгиев - Кайо, която бе открита в галерия "Богориди" в Бургас. 

Творбата „Ваза с лалета в Родопите“ на Бенчо Обрешков, която се завръща в България след 90 години, прекарани в Сърбия, ще бъде показана в изложба. 

Тя е част от експозицията „Летен аукцион“ в галерия Artmark, която включва 126 творби на едни от най-значимите имена в българската живопис и скулптура от модернизма до следвоенния период, съобщават организаторите.

Поредица от колекцията на Вълко Гайдаров, голямоформатен акварел на Васил Стоилов, творби на Димитър Буюклийски-Мичи, Димитър Казаков-Нерон и Генков Генков са сред акцентите в изложбата. Изложбата в галерията на Artmark може да се разгледа в къща „Ватев“ в София до 19 юни, а на 20 юни ще се проведе аукцион за продажбата им, уточняват от екипа.

„Ваза с лалета в Родопите“ на Бенчо Обрешков е създадена през 30-те години на ХХ век и представлява „картина в картината“ - типология на произведенията, които Обр

Актьори от варненския театър "Стоян Бъчваров" спечелиха наградите на фестивала "Театър, обичам те" в Хасково, който завърши вчера, съобщиха домакините от Драматичен театър "Иван Димов". 

По традиция те определят приз за изпълнители на най-добра мъжка и женска поддържащи роли.

Голямата награда за поддържаща мъжка роля е присъдена на Велизар Емануилов за изпълнението на ролята му на готвача Жакоб в постановката "Клетка за пеперуди" от Жан Поаре с режисьор Атанас Атанасов. Неговата колежка Веселина Михалкова взима изработената от скулптура доц. Емил Бачийски от Националната художествена академия статуетка за ролята й на Камий Дьолофоа в същата пиеса.

В журито тази година бяха актрисите Силвия Предова и Стефана Дункова, както и Станимир Хаджиангелов от редовната театрална публика.

На 18-то издание на фестивала "Театър, обичам те" тази година бяха предста

Картина на Тициан, намерена в найлонова торба, след като беше обявена за открадната, е продадена за 17,6 млн. британски лири, съобщи Би Би Си.

"Почивка по пътя към Египет", рисувана от венецианския художник Тициан по времето, когато е едва двайсетгодишен - през 1510 г., беше продадена на аукцион в Лондон, организиран от "Кристис".

Картината е била открадната от гостна стая в имението Лонглийт в Уилтшър, Великобритания, през 1995 г. Седем години по-късно платното е открито без рамката в пластмасова торба в Лондон. 

Цената, на която е продадена картината на аукциона, е рекордна за творба на Тициан, обявиха от "Кристис".

Лорд Бат, който наследи баща си, маркиза на Бат, през 2020 г., е собственик на имението Лонглийт. По думите му картината има изключителна история. 

Картината изобразява Дева Мария с малкия Исус и Йосиф. Тя е с ширина 60 с

Актьорът и носител на "Оскар" Джейми Фокс разкри подробности около загадъчното си заболяване, което наложи спешно да бъде приет в болница през април миналата година, съобщи Ей Би Си. 

Фокс казва, че всичко е започнало с "лошо главоболие". 

Петдесет и шест годишният актьор говори за заболяването си с група фенове през уикенда във Финикс, Аризона, във видеоклип, който оттогава се разпространява в интернет. 

"11 април миналата година, силно главоболие, помолих за хапче. Нямаше ме 20 дни. Не си спомням нищо", споделя Джейми Фокс.

Фокс разказва още как лекарите са го лекували, когато се е наложило да бъде приет спешно в болница. 

"Казаха ми, че съм в Атланта. Сестра ми и дъщеря ми ме заведоха при първия лекар. Там ми направиха инжекция с кортизон. Следващият лекар каза, че там горе се случва нещо. Няма да го кажа пред камерата", с

На 9 август е премиерата на „Borderlands: Тайната реликва“ с Кейт Бланшет, съобщават от bTV Studios.

Във филма по едноименната видео игра Лилит (Кейт Бланшет), известен ловец на глави с тайнствено минало, неохотно се завръща в своя дом Пандора – най-хаотичната планета в галактиката. Нейната мисия е да намери липсващата дъщеря на Атлас (Едгар Рамирес), най-големият гадняр във вселената. Лилит заформя изненадващ съюз с банда аутсайдери.

Това са Роланд (Кевин Харт) – опитен наемник със собствена мисия, Тайни Тина (Ариана Грийнблат) – дива, млада и унищожаваща всичко по пътя си, Крейг (Флориан Мунтяну) – мускулестият защитник на Тина, Танис (Джейми Лий Къртис) – ексцентричен учен, видяла всичко, и Клаптрап (Джак Блек) – са

Това е второ гостуване за автора в морския град. В селекцията си този път той е включил както изцяло нови творби, така и по-стари. Въпреки различните теми и сюжети, общото между всички тях е намигването и закачката, които художникът винаги загатва под една или друга форма, разказа той в интервю . 

Заглавието "Нагоре" всъщност прави препратка към една от най-новите му картини, наречени "Голгота". В нея е изобразен художник, който като Сизиф, или като Иисус, се опитва да си пренесе кръста, което за художника е картината. "Един Господ знае докъде ще стигне, но важното е да стигне догоре. Важното е да продължиш", обяснява художникът и допълва, че в този смисъл за него рисуването е едновременно мъчение, но и удоволствие. "Личната Голгота е и изкупление, и удоволствие, но и апотеоз", казва Никола Георгиев - Кайо.

Сюжетите и сатиричният елемент

Голяма част от последните му картини имат религиозна тема. Художникът казва за себе си, че е богобоязлив, макар да не спазва стриктно всички правила. Посочва като пример картината "Утеха", в която една икона сякаш протяга ръце за прегръдка към коленичил човек. "Според мен единственото, което може да утеши човека, е прегръдката, което не се случва никъде, дори и в църквата", коментира Никола Георгиев - Кайо. 

"Всяка от картините ми има сюжет. Аз не съм художник, който работи комерсиални неща. Тук всяко нещо е преживяно и има своята тежест", казва творецът. Дава като пример картината "Ново начало", в която пред двойка, която видимо очаква бебе, има кофа със захвърлени в нея китара и кубинки - белези на живот, който явно ще бъде оставен в миналото, коментира Кайо.

Освен картините с религиозна тема, сред по-старите платна има няколко със закачлива плажна тематика, както и морски сюжети, които правят препратка към неговия созополски род по бащина линия. Серията с котки пък е вдъхновена от любовта към тези създания на неговата половинка, журналистката Ирина Гигова. 

"Понякога сюжетите идват в съня ми, а друг път, докато наблюдавам облаците. Обичам да гледам и плочките в баните. Там понякога виждам измежду тях образи или петна, които провокират въображението ми и от това се ражда картина", разказва още авторът и веднага уточнява, че в този смисъл според него погледът на художника е изцяло извратен. 

Откриването на сюжетите не отнема ден или два, затова и с някои от картините си не би се разделил никога. Една от тях е "Притча за земята", на която е изобразена огромна риба, върху чийто гръб, като остров, е изобразен цял град. 

Как обаче поддържа шегата и закачката в картините си? Казва, че като като щатен карикатурист в продължение на пет години във вестниците "Всеки ден" и "Уикенд" се е научил да мисли бързо в сатирична посока. Използва този похват и в личното си творчество. 

"Обичам картините ми да са наситени с хора, но не обичам заиграването с политиката. За мен героят е малкият, обикновеният човек, който може би няма да си купи картина, но ми се иска да се види и познае в някоя от тях", каза Кайо. Според него обаче много често заради хумора хората започват да те мислят за лековат, което е тъжно. 

Преди и сега в творчеството

Според Никола Георгиев - Кайо причината да започне да рисува изобщо е желанието да промени към по-добре онова, което вижда. "Когато баща ми от Созопол остава сирак, се мести в София, където се запознава с майка ми и двамата заживяват в местността Щъркелово гнездо. Макар да живяхме и в Созопол, едно малко езеро трябваше да се превърне в моето лично море. Тук се намеси фантазията ми, която ми каза, че няма да видя гларуси и хора, които се пекат по брега, но мога да си го нарисувам с каквото си пожелая. Мисля си, че точно затова продължавам да рисувам сериозно - защото светът не ми харесва чак толкова и искам да направя свой собствен такъв", разказа художникът и благодари на хората около себе си, позволили му да продължи да играе в тази посока. 

Наблюдава обаче, че сякаш в последно време той самият става по-черноглед, а така и сюжетите в картините му стават една идея по-мрачни. В старите си картини открива повече цвят и забава, докато сега в тях се усеща някакво безсилие и безнадеждност, коментира Кайо.

"Имам чувството, че с времето разбирам колко много не знам. Като хоризонта, който се опитваме да достигнем, но той така и не идва, а продължава да е някъде там пред нас. Салвадор Дали също е казал, че художникът не бива да се страхува от съвършенството, защото никога няма да го достигне, но това не означава, че трябва спираш да се стремиш", казва творецът.

Политиката в изкуството

Смята, че много от колегите му карикатуристи сега са станали популярни, защото работят в услуга на конюнктурата, независимо каква линия следва тя. "Не можем да сменяме боговете всеки ден. Човек, изграждал се цял живот, не бива да се поддава на една или друга посока, само защото е по-удобно. Затова и не искам в картините ми да има политика. Достатъчно ми беше във вестниците, където са ми връщали нещата по няколко пъти на ден, защото някой от образите ми наподобявал даден политик. Сега пред платното си завися само от себе си и искам политиците изцяло да отсъстват. Защото днес никой не си спомня за италианския пълководец Гатамелата, но всички помнят Микеланджело, който е работил за него", коментира още художникът. Той допълни, че политизирането го дразни и всъщност това е и основната причина да изостави карикатурата. 

Казва, че не иска да дава определения на политиците, за да е угоден някому. Според него понякога е много по-достойно хората на изкуството да не заемат гражданска позиция, отколкото да заемат такава, заради която просто да се харесат на определени кръгове. Възхищава се на хората, които продължават да творят, без да превиват гръб. "Смятам, че без политика може да се прави чисто и почтено изкуство".

За него също е важно всеки да открие своя инструмент или средство, в което да отдаде енергията си изцяло. "За себе си се надявам само хората да оценят картините ми. Без мен нямаше да ги има и това осмисля живота ми", каза Никола Георгиев - Кайо и допълни, че иска да продължава да работи и да бъде проводник на идеите, които продължават да го спохождат.

Желанието ми е публиката да чувства щастието, което идва от сцената, каза пред журналисти във Враца маестро Малкълм Юен по повод концерта, които ще изнесат в четвъртък със Симфониета-Враца. 

Според маестрото всичките произведения, включени в програмата,  са интересни – и Йоханес  Брамс с „Трагична увертюра“, и Феликс Менделсон със Симфония № 5 „Реформационна“, както и изненадата за врачанската публика, която за първи път на родна сцена ще чуе валса „Лястовици от Австрия“, оп. 164 от Йозеф Щраус. Юен каза, че любимата му част е  „Испанска рапсодия“ на Едуард Лало, на която солист ще е Альона Мехова, концерт-майсторът на Симфониета- Враца.

Маестро Юен, които има дългогодишно сътрудничество с врачанския оркестър, сподели задоволството си от това, че музикантите продължават да се развиват. „Не съм идвал от две години, сега виждам нови лица, виждам, че орк

Ретроспективна експозиция на Бистра Льошевалие представя за първи път у нас изкуството на авторката. Изложбата ще бъде подредена от куратора Яна Братанова от 16 юли до 20 октомври в „Квадрат 500“, съобщават организаторите.

„Националната галерия продължава своята мисия и политика да запознава публиката с автори от български произход, получили професионално признание извън границите на страната. Бистра Льошевалие е сред малцината съвременни концептуални творци с международно присъствие“, отбелязват от Националната галерия. 

Те посочват, че свободата е първостепенен код за Бистра Льошевалие. Първите й композиции „Полет на птици“ (1964), емблематичната серия „Прозорци“ („Блокиран прозорец“, „Изгорял прозорец“, „Бял прозорец“) и „Болни столове“ от 1970-те са израз на нейното непреодолимо желание да бъде свободна.

„Създаденото от Бистра Льошевалие е мощна машина

Изложбата Things that bother me on a daily basis на Венета Рангелова ще бъде представена в галерия „УниКредит Студио“ от 13 до 28 юни. 

Експозицията е част международен проект, в който артисти търсят новите наративи за Европа, съобщават организаторите.

По думите на екипа, създадена като типографски проект, изложбата цели да провокира в посетителите секунди забавяне, вглеждане навътре, размисъл върху универсалните въпроси по дълбоко личен начин. Тя е повод да се запитаме възможно ли е да се наслаждаваме на красива гледка, без да се замислим за смисъла на живота; защо има нещо, а не нищо; възможно ли е да се създаде нещо стойностно, без да има самота, казват още организаторите.

„Във все по-напрегнатото съвремие и геополитическа обстановка комуникацията под всякаква форма е изключително важна за менталното здраве на хората, а споделянето на страхове и проблеми

Китайската Кунчю опера "Среща сред цъфналите праскови" постави снощи начало на деветия оперен сезон "Сцена на вековете" във Велико Търново. Тя бе изпълнена от гостуващата в страната ни Шанхайска оперна кунчю трупа. Заради прогнозата за нестабилни метеорологични условия, представлението бе изиграно в Народно читалище "Надежда 1869" вместо на хълма Царевец с вход свободен. Спектакълът беше представен на китайски език със субтитри на български и английски.

На събитието присъстваха заместник-кметът на Велико Търново Нейко Генчев, директорът на дирекция "Култура, туризъм и международни дейности“ в Община Велико Търново Нелина Църова и директорът на Регионалния исторически музей в старата столица Иван Църов. Сред гостите бяха деканът на Филологическия факултет на Великотърновския университет и ръководител катедра "Класически и източни езици и култури" доц. д-р Полина Цончева, к

Днес започва деветото издание на фестивала „КвАРТал“ и ще продължи до 15 септември. Темата е „Духът на стара София”.

Осем пешеходни зони ще има за първи път в стария софийски център по време на събитието.

„Улица „Екзарх Йосиф", от пожарната до „Дом на киното“, ще ни води по по-малките и пешеходни участъци през целия стар исторически център с много изложби, арт инсталации, музика, кинопрожекции, градски турове, творчески работилници, с които ще се пренесем в началото на миналия век, ще извадим архивите, снимките, историите, ще влезем в домовете, ще чуем разказите от първо лице и се насладим на културната програма, преразказваща историите на квартала , а атмосферата ще ни пренесе в някогашния бохемски квартал и духа на стара София“, разказват организаторите.

Пешеходни зони ще

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
С концерт и изложби ямболският Безистен отбеляза девет години от преобразуването си в културно-информационен център
Девета поредна година Ямбол празнува възраждането на символичната за града сграда на Безистена, вече като културно-информационен център. Изложба с „говорещи” картини н ...
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, каза Инка Шубе
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, която много внимателно, много осъзнато наблюдава заобикалящата я среда и приема всичко присърце и директно. Това к ...
Съюзът на българските художници обяви дванадесетте творци, които заминават за Париж през 2025 година
Дванадесетте български творци, които ще заминат догодина за Париж по програмата „Сите-де-з-ар“ бяха обявени тази вечер с изложба в Съюза на българските художници на ул. ...
„Силна вода“ открива есенното издание на кинофестивала „24 през 2024“
Филмът „Силна вода“ открива този петък, 20 септември, есенното издание на фестивала за българско класическо кино „24 през 2024“. Вечерта в кино „Одео ...
В Силистра откриха изложба с творби на художници, поставили началото на изобразителното изкуство в града
Изложба със заглавие „Първите“ беше открита в Художествената галерия в Силистра. Тя е с творби от фонда на галерията, дело на художници, поставили началото на изобрази ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
С концерт и изложби ямболският Безистен отбеляза девет години от преобразуването си в културно-информационен център
Девета поредна година Ямбол празнува възраждането на символичната за града сграда на Безистена, вече като културно-информационен център. Изложба с „говорещи” картини н ...
Продължителни аплодисменти и викове „Браво“ за Готие Капюсон и Аугустин Хаделих
Публиката изпълни до краен предел зала „България“ в четвъртък вечер, за откриването на новия сезон на Софийската филхармония. С продължителни аплодисменти и викове &bd ...
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, каза Инка Шубе
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, която много внимателно, много осъзнато наблюдава заобикалящата я среда и приема всичко присърце и директно. Това к ...
Тишината има собствен звук, казва художникът Стефан Качаков с новата си изложба
Изложба с 33 акварелни платна, повечето нови и непоказвани до момента подреди художникът Стефан Качаков в Ямбол. Експозицията е озаглавена „Тишина“ и показва красотата ...
Съюзът на българските художници обяви дванадесетте творци, които заминават за Париж през 2025 година
Дванадесетте български творци, които ще заминат догодина за Париж по програмата „Сите-де-з-ар“ бяха обявени тази вечер с изложба в Съюза на българските художници на ул. ...
Тикер в 01:00 ч.
Девета поредна година Ямбол празнува възраждането на символичната за града сград ...
Начало Авансцена
2913
Авансцена

Изкуството не бива да се политизира, смята художникът Никола Георгиев - Кайо

"Нагоре" се казва 13-ата самостоятелна изложба на художника Никола Георгиев - Кайо, която бе открита в галерия "Богориди" в Бургас. Това е второ гостуване за автора в морския град. В селекцията си този път той е включил както изцяло нови творби, така и по-стари.

| 19 Юни 2024, 15:44 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Изкуството не бива да се политизира, смята художникът Никола Георгиев - Кайо
Изкуството не бива да се политизира, смята художникът Никола Георгиев - Кайо
Снимка © Мая Стефанова / Пресфото

"Нагоре" се казва 13-ата самостоятелна изложба на художника Никола Георгиев - Кайо, която бе открита в галерия "Богориди" в Бургас. 

Това е второ гостуване за автора в морския град. В селекцията си този път той е включил както изцяло нови творби, така и по-стари. Въпреки различните теми и сюжети, общото между всички тях е намигването и закачката, които художникът винаги загатва под една или друга форма, разказа той в интервю . 

Заглавието "Нагоре" всъщност прави препратка към една от най-новите му картини, наречени "Голгота". В нея е изобразен художник, който като Сизиф, или като Иисус, се опитва да си пренесе кръста, което за художника е картината. "Един Господ знае докъде ще стигне, но важното е да стигне догоре. Важното е да продължиш", обяснява художникът и допълва, че в този смисъл за него рисуването е едновременно мъчение, но и удоволствие. "Личната Голгота е и изкупление, и удоволствие, но и апотеоз", казва Никола Георгиев - Кайо.

Сюжетите и сатиричният елемент

Голяма част от последните му картини имат религиозна тема. Художникът казва за себе си, че е богобоязлив, макар да не спазва стриктно всички правила. Посочва като пример картината "Утеха", в която една икона сякаш протяга ръце за прегръдка към коленичил човек. "Според мен единственото, което може да утеши човека, е прегръдката, което не се случва никъде, дори и в църквата", коментира Никола Георгиев - Кайо. 

"Всяка от картините ми има сюжет. Аз не съм художник, който работи комерсиални неща. Тук всяко нещо е преживяно и има своята тежест", казва творецът. Дава като пример картината "Ново начало", в която пред двойка, която видимо очаква бебе, има кофа със захвърлени в нея китара и кубинки - белези на живот, който явно ще бъде оставен в миналото, коментира Кайо.

Освен картините с религиозна тема, сред по-старите платна има няколко със закачлива плажна тематика, както и морски сюжети, които правят препратка към неговия созополски род по бащина линия. Серията с котки пък е вдъхновена от любовта към тези създания на неговата половинка, журналистката Ирина Гигова. 

Творбата „Ваза с лалета в Родопите“ на Бенчо Обрешков, която се завръща в България след 90 години, прекарани в Сърбия, ще бъде показана в изложба. 

Тя е част от експозицията „Летен аукцион“ в галерия Artmark, която включва 126 творби на едни от най-значимите имена в българската живопис и скулптура от модернизма до следвоенния период, съобщават организаторите.

Поредица от колекцията на Вълко Гайдаров, голямоформатен акварел на Васил Стоилов, творби на Димитър Буюклийски-Мичи, Димитър Казаков-Нерон и Генков Генков са сред акцентите в изложбата. Изложбата в галерията на Artmark може да се разгледа в къща „Ватев“ в София до 19 юни, а на 20 юни ще се проведе аукцион за продажбата им, уточняват от екипа.

„Ваза с лалета в Родопите“ на Бенчо Обрешков е създадена през 30-те години на ХХ век и представлява „картина в картината“ - типология на произведенията, които Обр

Актьори от варненския театър "Стоян Бъчваров" спечелиха наградите на фестивала "Театър, обичам те" в Хасково, който завърши вчера, съобщиха домакините от Драматичен театър "Иван Димов". 

По традиция те определят приз за изпълнители на най-добра мъжка и женска поддържащи роли.

Голямата награда за поддържаща мъжка роля е присъдена на Велизар Емануилов за изпълнението на ролята му на готвача Жакоб в постановката "Клетка за пеперуди" от Жан Поаре с режисьор Атанас Атанасов. Неговата колежка Веселина Михалкова взима изработената от скулптура доц. Емил Бачийски от Националната художествена академия статуетка за ролята й на Камий Дьолофоа в същата пиеса.

В журито тази година бяха актрисите Силвия Предова и Стефана Дункова, както и Станимир Хаджиангелов от редовната театрална публика.

На 18-то издание на фестивала "Театър, обичам те" тази година бяха предста

Картина на Тициан, намерена в найлонова торба, след като беше обявена за открадната, е продадена за 17,6 млн. британски лири, съобщи Би Би Си.

"Почивка по пътя към Египет", рисувана от венецианския художник Тициан по времето, когато е едва двайсетгодишен - през 1510 г., беше продадена на аукцион в Лондон, организиран от "Кристис".

Картината е била открадната от гостна стая в имението Лонглийт в Уилтшър, Великобритания, през 1995 г. Седем години по-късно платното е открито без рамката в пластмасова торба в Лондон. 

Цената, на която е продадена картината на аукциона, е рекордна за творба на Тициан, обявиха от "Кристис".

Лорд Бат, който наследи баща си, маркиза на Бат, през 2020 г., е собственик на имението Лонглийт. По думите му картината има изключителна история. 

Картината изобразява Дева Мария с малкия Исус и Йосиф. Тя е с ширина 60 с

Актьорът и носител на "Оскар" Джейми Фокс разкри подробности около загадъчното си заболяване, което наложи спешно да бъде приет в болница през април миналата година, съобщи Ей Би Си. 

Фокс казва, че всичко е започнало с "лошо главоболие". 

Петдесет и шест годишният актьор говори за заболяването си с група фенове през уикенда във Финикс, Аризона, във видеоклип, който оттогава се разпространява в интернет. 

"11 април миналата година, силно главоболие, помолих за хапче. Нямаше ме 20 дни. Не си спомням нищо", споделя Джейми Фокс.

Фокс разказва още как лекарите са го лекували, когато се е наложило да бъде приет спешно в болница. 

"Казаха ми, че съм в Атланта. Сестра ми и дъщеря ми ме заведоха при първия лекар. Там ми направиха инжекция с кортизон. Следващият лекар каза, че там горе се случва нещо. Няма да го кажа пред камерата", с

На 9 август е премиерата на „Borderlands: Тайната реликва“ с Кейт Бланшет, съобщават от bTV Studios.

Във филма по едноименната видео игра Лилит (Кейт Бланшет), известен ловец на глави с тайнствено минало, неохотно се завръща в своя дом Пандора – най-хаотичната планета в галактиката. Нейната мисия е да намери липсващата дъщеря на Атлас (Едгар Рамирес), най-големият гадняр във вселената. Лилит заформя изненадващ съюз с банда аутсайдери.

Това са Роланд (Кевин Харт) – опитен наемник със собствена мисия, Тайни Тина (Ариана Грийнблат) – дива, млада и унищожаваща всичко по пътя си, Крейг (Флориан Мунтяну) – мускулестият защитник на Тина, Танис (Джейми Лий Къртис) – ексцентричен учен, видяла всичко, и Клаптрап (Джак Блек) – са

"Понякога сюжетите идват в съня ми, а друг път, докато наблюдавам облаците. Обичам да гледам и плочките в баните. Там понякога виждам измежду тях образи или петна, които провокират въображението ми и от това се ражда картина", разказва още авторът и веднага уточнява, че в този смисъл според него погледът на художника е изцяло извратен. 

Откриването на сюжетите не отнема ден или два, затова и с някои от картините си не би се разделил никога. Една от тях е "Притча за земята", на която е изобразена огромна риба, върху чийто гръб, като остров, е изобразен цял град. 

Как обаче поддържа шегата и закачката в картините си? Казва, че като като щатен карикатурист в продължение на пет години във вестниците "Всеки ден" и "Уикенд" се е научил да мисли бързо в сатирична посока. Използва този похват и в личното си творчество. 

"Обичам картините ми да са наситени с хора, но не обичам заиграването с политиката. За мен героят е малкият, обикновеният човек, който може би няма да си купи картина, но ми се иска да се види и познае в някоя от тях", каза Кайо. Според него обаче много често заради хумора хората започват да те мислят за лековат, което е тъжно. 

Преди и сега в творчеството

Според Никола Георгиев - Кайо причината да започне да рисува изобщо е желанието да промени към по-добре онова, което вижда. "Когато баща ми от Созопол остава сирак, се мести в София, където се запознава с майка ми и двамата заживяват в местността Щъркелово гнездо. Макар да живяхме и в Созопол, едно малко езеро трябваше да се превърне в моето лично море. Тук се намеси фантазията ми, която ми каза, че няма да видя гларуси и хора, които се пекат по брега, но мога да си го нарисувам с каквото си пожелая. Мисля си, че точно затова продължавам да рисувам сериозно - защото светът не ми харесва чак толкова и искам да направя свой собствен такъв", разказа художникът и благодари на хората около себе си, позволили му да продължи да играе в тази посока. 

Наблюдава обаче, че сякаш в последно време той самият става по-черноглед, а така и сюжетите в картините му стават една идея по-мрачни. В старите си картини открива повече цвят и забава, докато сега в тях се усеща някакво безсилие и безнадеждност, коментира Кайо.

"Имам чувството, че с времето разбирам колко много не знам. Като хоризонта, който се опитваме да достигнем, но той така и не идва, а продължава да е някъде там пред нас. Салвадор Дали също е казал, че художникът не бива да се страхува от съвършенството, защото никога няма да го достигне, но това не означава, че трябва спираш да се стремиш", казва творецът.

Политиката в изкуството

Смята, че много от колегите му карикатуристи сега са станали популярни, защото работят в услуга на конюнктурата, независимо каква линия следва тя. "Не можем да сменяме боговете всеки ден. Човек, изграждал се цял живот, не бива да се поддава на една или друга посока, само защото е по-удобно. Затова и не искам в картините ми да има политика. Достатъчно ми беше във вестниците, където са ми връщали нещата по няколко пъти на ден, защото някой от образите ми наподобявал даден политик. Сега пред платното си завися само от себе си и искам политиците изцяло да отсъстват. Защото днес никой не си спомня за италианския пълководец Гатамелата, но всички помнят Микеланджело, който е работил за него", коментира още художникът. Той допълни, че политизирането го дразни и всъщност това е и основната причина да изостави карикатурата. 

Желанието ми е публиката да чувства щастието, което идва от сцената, каза пред журналисти във Враца маестро Малкълм Юен по повод концерта, които ще изнесат в четвъртък със Симфониета-Враца. 

Според маестрото всичките произведения, включени в програмата,  са интересни – и Йоханес  Брамс с „Трагична увертюра“, и Феликс Менделсон със Симфония № 5 „Реформационна“, както и изненадата за врачанската публика, която за първи път на родна сцена ще чуе валса „Лястовици от Австрия“, оп. 164 от Йозеф Щраус. Юен каза, че любимата му част е  „Испанска рапсодия“ на Едуард Лало, на която солист ще е Альона Мехова, концерт-майсторът на Симфониета- Враца.

Маестро Юен, които има дългогодишно сътрудничество с врачанския оркестър, сподели задоволството си от това, че музикантите продължават да се развиват. „Не съм идвал от две години, сега виждам нови лица, виждам, че орк

Ретроспективна експозиция на Бистра Льошевалие представя за първи път у нас изкуството на авторката. Изложбата ще бъде подредена от куратора Яна Братанова от 16 юли до 20 октомври в „Квадрат 500“, съобщават организаторите.

„Националната галерия продължава своята мисия и политика да запознава публиката с автори от български произход, получили професионално признание извън границите на страната. Бистра Льошевалие е сред малцината съвременни концептуални творци с международно присъствие“, отбелязват от Националната галерия. 

Те посочват, че свободата е първостепенен код за Бистра Льошевалие. Първите й композиции „Полет на птици“ (1964), емблематичната серия „Прозорци“ („Блокиран прозорец“, „Изгорял прозорец“, „Бял прозорец“) и „Болни столове“ от 1970-те са израз на нейното непреодолимо желание да бъде свободна.

„Създаденото от Бистра Льошевалие е мощна машина

Изложбата Things that bother me on a daily basis на Венета Рангелова ще бъде представена в галерия „УниКредит Студио“ от 13 до 28 юни. 

Експозицията е част международен проект, в който артисти търсят новите наративи за Европа, съобщават организаторите.

По думите на екипа, създадена като типографски проект, изложбата цели да провокира в посетителите секунди забавяне, вглеждане навътре, размисъл върху универсалните въпроси по дълбоко личен начин. Тя е повод да се запитаме възможно ли е да се наслаждаваме на красива гледка, без да се замислим за смисъла на живота; защо има нещо, а не нищо; възможно ли е да се създаде нещо стойностно, без да има самота, казват още организаторите.

„Във все по-напрегнатото съвремие и геополитическа обстановка комуникацията под всякаква форма е изключително важна за менталното здраве на хората, а споделянето на страхове и проблеми

Китайската Кунчю опера "Среща сред цъфналите праскови" постави снощи начало на деветия оперен сезон "Сцена на вековете" във Велико Търново. Тя бе изпълнена от гостуващата в страната ни Шанхайска оперна кунчю трупа. Заради прогнозата за нестабилни метеорологични условия, представлението бе изиграно в Народно читалище "Надежда 1869" вместо на хълма Царевец с вход свободен. Спектакълът беше представен на китайски език със субтитри на български и английски.

На събитието присъстваха заместник-кметът на Велико Търново Нейко Генчев, директорът на дирекция "Култура, туризъм и международни дейности“ в Община Велико Търново Нелина Църова и директорът на Регионалния исторически музей в старата столица Иван Църов. Сред гостите бяха деканът на Филологическия факултет на Великотърновския университет и ръководител катедра "Класически и източни езици и култури" доц. д-р Полина Цончева, к

Днес започва деветото издание на фестивала „КвАРТал“ и ще продължи до 15 септември. Темата е „Духът на стара София”.

Осем пешеходни зони ще има за първи път в стария софийски център по време на събитието.

„Улица „Екзарх Йосиф", от пожарната до „Дом на киното“, ще ни води по по-малките и пешеходни участъци през целия стар исторически център с много изложби, арт инсталации, музика, кинопрожекции, градски турове, творчески работилници, с които ще се пренесем в началото на миналия век, ще извадим архивите, снимките, историите, ще влезем в домовете, ще чуем разказите от първо лице и се насладим на културната програма, преразказваща историите на квартала , а атмосферата ще ни пренесе в някогашния бохемски квартал и духа на стара София“, разказват организаторите.

Пешеходни зони ще

Казва, че не иска да дава определения на политиците, за да е угоден някому. Според него понякога е много по-достойно хората на изкуството да не заемат гражданска позиция, отколкото да заемат такава, заради която просто да се харесат на определени кръгове. Възхищава се на хората, които продължават да творят, без да превиват гръб. "Смятам, че без политика може да се прави чисто и почтено изкуство".

За него също е важно всеки да открие своя инструмент или средство, в което да отдаде енергията си изцяло. "За себе си се надявам само хората да оценят картините ми. Без мен нямаше да ги има и това осмисля живота ми", каза Никола Георгиев - Кайо и допълни, че иска да продължава да работи и да бъде проводник на идеите, които продължават да го спохождат.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
С концерт и изложби ямболският Безистен отбеляза девет години от преобразуването си в културно-информационен център
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, каза Инка Шубе
Съюзът на българските художници обяви дванадесетте творци, които заминават за Париж през 2025 година
„Силна вода“ открива есенното издание на кинофестивала „24 през 2024“
В Силистра откриха изложба с творби на художници, поставили началото на изобразителното изкуство в града
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
С концерт и изложби ямболският Безистен отбеляза девет години от преобразуването си в културно-информационен център
Под прожектора
Продължителни аплодисменти и викове „Браво“ за Готие Капюсон и Аугустин Хаделих
Авансцена
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, каза Инка Шубе
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.